Dubbele voorzetsels

Toen ik aan Esther voorstelde om een post te maken over het dubbele gebruik van voorzetsels zei ze dat ik eerst eens naar mijn eigen voorzetselgebruik moest kijken. Ze heeft ergens wel gelijk natuurlijk, maar ik schrijf toch iets over voorzetsels, nèh:

Daarnet hoorde ik het immers nog op de radio "Dat is niet zo ver van de Schelde vandaan" (twee keer van) en eerder hoorde ik al "Zijt blij dat ge van dieje vrouwenzot vanaf zijt" (De Kampioenen).

een voorzetsel meer of minder, voor mij is dat eigenlijk niet zo erg…

Een gedachte over “Dubbele voorzetsels

  1. Ok voor voorbeeld 2, maar voorbeeld 1 kan moeilijk anders, nee? “Dat is niet zo ver van de Schelde daan” klinkt wat raar🙂
    Ook in de categorie voorzetselmisbruik : In Thuis zeggen ze regelmatig “als ik van u was, dan zou ik dat niet doen”

Geef een reactie

