Ik zijn bezig

Zijn is een werkwoord waar je zowat alles mee kan zeggen. Ook 'bezig zijn met', en dat vond ik gisteren wel leuk om te horen van een van mijn medestudenten. Ze zei: "ze zijn hem zoeken". Voor iedereen onmiddellijk begrijpelijk, maar eigenlijk toch knap ingewikkeld!

We begrijpen de zin uiteraard omdat we een analogie maken met 'ze zijn bezig' of 'ze zijn fietsen'. 

3 gedachtes over “Ik zijn bezig

  1. waar komt dit dan vandaan? ik had het nog niet echt eerder gehoord.
    het meisje in kwestie besefte duidelijk niet dat ze dialect sprak, want ik hoorde het haar zeggen in een presentatie waarbij er ook gelet werd op het taalgebruik.

Geef een reactie

