Ik of mij?

Bij veel West-Vlamingen valt het me ook dat ze ik ook in de voorwerpsvorm gebruiken. Ze zeggen bijvoorbeeld Kijk niet zo naar ik! en Dat was echt leuk voor ik. Voorlopig heb ik ze dat wel enkel nog horen doen bij voorzetselvoorwerpen en niet bij directe of indirecte objecten. Ik denk ook niet dat Hij pakte ik stevig vast en Ze gaf ik het cadeau stroken met hun taalgevoel. Bovendien weet ik niet of ze dat ook doen bij andere persoonlijke voornaamwoorden. Als er hier West-Vlamingen in de zaal zijn, laat het ons weten!

Een gedachte over “Ik of mij?

Geef een reactie

