Descriptief?

Ik moet me verontschuldigen voor mijn oernormatieve uitspraak van gisteren! Nu ik de taalkoe van gisteren nalees, besef ik pas hoe prescriptief ik uit de hoek ben gekomen. Excuses daarvoor.

Maar voor vandaag: een tijdje geleden schreef ik al over zoveel op de zoveel. De Standaard (nu schreef ik bijna recidiveert, wat is er aan de hand met mij?) titelt Brandweer komt slechts 4 op de 10 keer snel tussen. Misschien moet ik mijn stelling dat lidwoorden verdwijnen eens kritisch bekijken en wat bijschroeven.

Geef een reactie

