Dat of wat?

Het is al langer aan de gang, de omwisseling van een d naar een w. In Middeleeuwse teksten lees je eventueel de zaal, daar de koning zat. En tegenwoordig is die verandering er weer! Vooral in Noord Nederland hoor je tegenwoordig al zinnetjes als: het fruit wat in de diepvries ligt. Ik betrap me er zelf ook al geregeld op -of juister: ik word er geregeld op betrapt door Esther. Tot nu toe ben ik het nog niet tegengekomen in een tijdschrift, maar als ik het vind, wordt het een taalkoe.

Een gedachte over “Dat of wat?

Geef een reactie

