Babyachtig

door Esther:

Ik herinner me van toen ik nog een klein meisje was, dat ik tegen vervelende vriendinnetjes zei: Doe niet zo babyachtig! Dit woord, babyachtig, neem ik nu nooit meer in de mond. Ik zou eerder zeggen: Dat vond ik nogal kinderachtig. Blijkbaar beseften we als kinderen al dat het woord kinderachtig een beetje ongeloofwaardig klinkt als het door een kind uitgesproken wordt. Om aan te tonen dat leeftijdsgenoten zich niet gedroegen zoals het hun leeftijd eigenlijk betaamde, gingen we het dan ook zoeken bij een jongere generatie.

Zou ik binnen tien jaar dan ook zeggen: Wat doe je studentikoos! of binnen twintig jaar: Je gedraagt je als een dertiger?

Geef een reactie

